0

Medya Arkeolojisi

Başlangıç T: 10/12/2024
4 Hafta
OnlineGrup
Kalan Kontenjan: 5

2.850,00 + KDV

Stokta

AKTİF KAMPANYALARIMIZ

2 Kişilik Katılımlarda ve 2 Atölyeye Katılımda %20 İndirim

Kurs Hakkında

MEDYA ARKEOLOJİSİ TEORİSİ

Bu atölyede, insanın sanat ve iletişimle olan ilişkisine dair geniş bir perspektif kazanmak için Walter Ong’un sözlü iletişim döneminden yazılı iletişime geçişini ve ardından hayali medya aracılığıyla ortaya çıkan icat ve düşünce akımlarını inceleyeceğiz. Geçmişten günümüze iletişim teknolojilerinin evrimini irdeleyerek dijital çağda kullandığımız araçların kökenine bakacak ve gelecekte ne yöne evrilebileceğine dair bir keşif turuna çıkacağız.

 

Kurs Formatı

Ödevlerin Kontrolü ve Geribildirim

Online(ZOOM)

Tüm Atölyenin Video Kayıtlarının ve Notlarının Paylaşımı

Katılımcıların verilen filmleri izlemesi ve yazılı ödevleri yapması gerekiyor.

Atölye Süresi

4 Hafta

8 Saat

Şubeler

Atölye Kimin İçin?

Medya Arkeolojisi Atölyesine Kimler Katılabilir

Bu atölye, medya arkeolojisi teorisine, medya teknolojilerinin tarihine ve bu teknolojilerin düşünce, görsellik, sanat ve arşivlerle olan ilişkisine ilgi duyan herkes için tasarlandı. Sanat ve medya öğrencilerinin yanı sıra iletişim teknolojilerinin kökenini anlamak ve dijital çağın araçlarının nasıl evrildiğini derinlemesine incelemek isteyen tüm katılımcılara hitap ediyor. Sözel ve yazılı kültür arasındaki dönüşümlerden başlayarak, medya teknolojilerinin toplum üzerindeki etkilerini ve kültürel ifade biçimlerini şekillendirme gücünü keşfetmek isteyenler için bu atölye, kapsamlı ve ilham verici bir yolculuk sunuyor

Konular

Medya Arkeolojisi Nedir?

1.HAFTA

Medya Arkeolojisi Nedir?

Medya arkeolojisi, medya kültürlerini katmanlaşmış ve tortulanmış yapılar olarak görür; geçmişin aniden yeniden keşfedilebileceği ve yeni teknolojilerin giderek daha hızlı şekilde eskiyebileceği bir zaman ve maddesellik kıvrımıdır. Medya tarihinden ayrı olarak medya aygıtları ve teknolojilerinin gelişimini insandan soyutlanmış olarak daha detaylı incelememizi sağlar.

Okuma:

– C.W. Ceram “Sinemanın Arkeolojisi”

-Jussi Parikka “Medya Arkeolojisi Nedir?”

-Semay Buket Şahin “Medeniyet ve İletişimin Arkeolojisi”

Medeniyetler ve Medya Arkeolojisi

2.HAFTA

Medeniyetler ve Medya Arkeolojisi

Bu ders, medya arkeolojisi perspektifinden medeniyetlerin teknoloji ve medya ile olan ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Derste, yazının bir teknoloji olarak ortaya çıkışı ve ses ve optik teknolojilerin medyadaki ilk örnekleri ele alınacaktır. Ayrıca, bu teknolojilerin antik kökenleri, insanın düşünsel sürecinin başlaması ve antik medeniyetlerde ortaya çıkışından itibaren incelenecektir.  Bu kapsamda antik çağlarda insanların kültürlerini korumak için yazıyı teknoloji olarak nasıl kullandıkları ve sonrasında günümüzde ortaya çıkan iletişim aygıtlarına dair düşüncelerin temelini nasıl attıkları incelenecektir.

Okuma:

  • Jacob Bronowski- “İnsanlığın yükselişi”
  • Semay Buket Şahin “Medeniyet ve İletişimin Arkeolojisi”

Görsel Kültür Ve Medya Arkeolojisi

3.HAFTA

Görsel Kültür Ve Medya Arkeolojisi

Bu ders, görsel kültür kavramını medya arkeolojisi perspektifinden ele alarak, görsel medyanın gelişim sürecini ve görüntülerin taşınmasına olanak sağlayan icatları incelemeyi amaçlamaktadır. Görsel kültürün yalnızca bir algı süreci olmadığı, aynı zamanda bilgi, hayal gücü ve sezgiyi birleştirerek fiziksel ve psikolojik alanlara dair anlam ürettiği, söylemsel bir pratik olduğu üzerinde durulacaktır.

İzleme:

-John Berger – “Görme Biçimleri” BBC (1972)

-Harun Farocki- “Dünyanın Görüntüsü ve Savaşın Yazgısı” (1989)

Okuma:

– Semay Buket Şahin “Medeniyet ve İletişimin Arkeolojisi”

Medya Arkeolojisi, Teknolojik Determinizm ve Arşivler

4.HAFTA

Medya Arkeolojisi, Teknolojik Determinizm ve Arşivler

Bu derste, medya arkeolojisinin temel kavramları, teknolojik determinizmle ilişkisi ve arşivlerin medyanın gelişim sürecindeki rolü ele alınacaktır. Anarkeolojik bir yaklaşımla, bilimsel ve teknik pratiklerin kronolojik bir sırayla ilerlemek yerine belirli anlarda nasıl bir araya geldikleri, birbirleriyle çarpıştıkları ve süreçlerde gerilim ve hareketlilik yaratarak gelişimi nasıl sağladıkları incelenecektir. Ayrıca, bu yaklaşımların medya arkeolojisinde teknolojik determinizm ve arşivle olan ilişkisi tartışılacaktır.

Okuma:

-Wolfgang Ernst “Digital Memory and Archive”, Jussi Parikka önsözü

– Semay Buket Şahin “Medeniyet ve İletişimin Arkeolojisi”

İzleme:

  • Tom Van Avermaet – “Gölgenin Ölümü” (2012)
User Image
 
 

 

 

Eğitmenimiz

Semay Buket Şahin
 
 

 

 

Sıkça Sorulan
Sorular

Galata Sanat Hangi Günler Açık?

Galata Sanat haftanın 7 günü 10:00 – 22:00 arası hizmet vermektedir.

Kurs Ücretleri Ne Kadar?

Herkes için ulaşılabilir sanat felsefesiyle yola çıkan Galata Sanat Merkezi yalnızca 4 saat özel ders alabileceğiniz ücretlere 4 saat özel ders, 4 saat grup solfej dersi, düzenli orkestra eğitimleri alabileceğiniz ve ücretsiz birçok etkinliğe katılabileceğiniz bir programa sahiptir. Bunun yanında öğrencimiz olmanız gerekmeden her zaman etkinliklerimize katılabilir, ücretsiz çay-kahve ikramlarımızdan yararlanabilir, ders çalışabilir, arkadaşlarınızla muhabbet edebilir ve oyun oynayabilirsiniz.

Ne Kadar Sürede Öğrenirim?

Bu net bir cevabı olmayan bir sorudur. Birçok fonksiyon üzerinden kişiye özel değerlendirilerek ancak yakın cevaplar verilebilme olasılığı vardır. Öncelikle hangi seviyeden başladığımızı düşünmeliyiz. Sıfırdan mı başlıyoruz yoksa ufak tefek denemelerimiz oldu mu? Ne öğrenmek istiyoruz, ne kadar öğrenmek istiyoruz? Hedefinize yönelik olarak ‘’öğrendim’’ diyebilme süreniz elbette farklılık gösterecektir. Ne kadar ilgileneceğiz? Tabi ki de haftada 1 saat egzersiz yapan ile günde 1 saat egzersiz yapan arasında fark olacaktır.

Ya Yeteneğim Yoksa?

Yıllara dayanan gözlemlerimize göre mesele yetenekte değil, çevresel faktörlerle oluşan yatkınlık ve eğitimdir. Çevresel faktörlerin etkisini göz önünde bulundurarak, herhangi biriyle oluşabilecek tek farklılık öğrenme hızınız olacaktır. Bu hızlı giden bir araba ile yavaş giden bir araba gibidir. Her ikisi de hedefe ulaşabilir, yavaş olan biraz daha vakit alır. Tabi ki tutkunun payını da unutmamak gerekir. Tutkunuz, bağlılığınız, azminiz ne kadar yüksek ise o kadar hızlı öğreneceğiniz de kesindir. Son olarak yanlış bir algıyı da düzeltmek isteriz; hiç kimsenin iyi bir eğitmen ve doğru metodlarla, yüksek tutku ve azmine karşı herhangi bir enstrümanı öğrenememesi veya bir sanat dalında başarısız olması mümkün değildir.

Peki, Neden GalataSanat?

Çünkü Galata Sanat Merkezi felsefesi gereği doğru metodlarla, uygun ücretlere sahip olan, yöneticisinden eğitmenine, tasarımından çalışma sistemine kadar tamamen daha nitelikli sanat eğitimleri için kurgulanmış genç ve dinamik ve her şeyin ötesinde yaşam enerjisi yüksek bir merkezdir. Ticari bir işletmenin ötesinde ülkemizde sanatın gelişmesi için eğitim metodları üzerinde çalışmalar yapan, yayınlar çıkaran, Dostluk Ortağım Projesiyle doğaya ve geleceğimize katkıda bulunma çabası gösteren kollektif bir topluluktur!

GalataSanat Nerede?

İstanbul Beyoğlu, Kadıköy ve Kemerburgaz'da, Ankara’da, Çanakkale’de, Eskişehir'de, Bursa'da, Antalya'da ve İzmir’de olmak üzere 9 şubemizle faaliyetteyiz. Kurumsal işlerimizi ise Galata’daki ofisimizden yürütmekteyiz.

Hemen Kaydol!

Yüksek öğrenme deneyimine sahip atölye çalışmalarımız ve kurslarımız hakkında daha fazla bilgi almak için formu hemen gönderin.

Atölye Başvuru Formu

İlginizi Çekebilecek Atölyeler

Yazarlık hayatınızı değiştirecek, sahnede gördüğünüz o muazzam metinlerin arkasındaki o gizemi

Görsel olarak kendini ifade etme sanatına iyi bir başlangıç yapmak ya da kendini ileri

Onur Ünlü’nün rehberliğinde gerçekleşecek Senaryo Yazarlığı Atölyesi, katılımcılara yaratıcı yazım sürecinin temel ilkelerini ve

Mağara döneminden başlayarak güncel sanatın karmaşık dünyasına bir yol haritası çizeceğimiz bu atölyede uygulamalı

Resim, Müzik, Dans ve Daha Fazlası

Medya Arkeolojisi ile ilgili Sorularınız için Bizimle Hızlı İletişim Kurabilirsiniz.

Whatsapp
Hızlı Arama